Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

martin13

31. 10. 2010 16:59
Koho víno piješ toho život žiješ!

0 0
možnosti
ŠB

stařec bez moře

30. 10. 2010 20:22
vín je na stovky, piv taky, psích ras je na stovky,

koček rovněž, koní atd- jen človék je jen jeden a všechny pokusy o rozlišení končí označením rasismus.

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

31. 10. 2010 0:28
Re: vín je na stovky, piv taky, psích ras je na stovky,

;-)

0 0
možnosti
A

akki

30. 10. 2010 20:07
Jako naprostý neznalec

mohu přidat jediné: My, myslím, se už vpili.;-D

0 0
možnosti
S

sevič

30. 10. 2010 18:33
Ta žlutá potvora phyloxera vastatrix byla všude

Fyloxera se objevila 1863 v obci Lirac na jižní Rhoně, místní vinař si ji přivezl spolu se sazenicemi ze severní  Ameriky. V Austrálii postihla jen několik regionů, nedostala se do těch izolovaných pouští a mořem. Nevyhnula se ani Novému Zelandu, i když tam dotrazila o 30 let později. (mnohem větší škody tam způsobilo hnutí za abstinenci) Vyhnula se pouze Chile, protože zleva oceán, zprava Andy, dole zima a na severu poušť. A co se týká kalifornských vín - je to jiný chuťový vkus = jiná technologie. A všechno do bariku. Bohužel. 

0 0
možnosti
JV

Josef II

30. 10. 2010 17:49
Sladka vina

Ta phyloxera se v Evrope vyhnula snad jen Recku. Ve svete je to potom jeste Australie a myslim Lat. Amerika.  Zajimavy je prvni nazor Americanu na evropska vina. Spousta z nich rika, ze prvni opravdu dry (sec) vino ochunali az Evrope. Cim to je, ze vina kalifornskeho puvodu nedokazi uplne prokvasit a zustavaji sladka ?? 

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

31. 10. 2010 0:31
Re: Sladka vina

Neverim. Jedno z nejprisernejsich vin, ktere jsem po ochutnani vylila do nejblizsiho kvetniku a zbytek vecera radsi zustala o pivu, bylo kalifornske Chardonnay. Suchy jako trn, po cukru ni stopa,  zadna chut, zadna vune. Fujtajxl.

0 0
možnosti
Y

Yarda.

30. 10. 2010 12:47
Může mi nějaký znalec vysvětlit

co to je viničná trať? Já si (asi špatně) pod tímhle pojmem představím úzkokolejku po které se z vinic vozí hrozny ke zpracování do vinařského závodu.

0 0
možnosti
P

philby

30. 10. 2010 17:06
Re: Může mi nějaký znalec vysvětlit

To asi nemyslíš vážně, tenhle dotaz?? ;-D;-D "Viniční trať je pozemek nebo soubor pozemků, na kterých se pěstuje vinná réva." Zcela běžný pojem - a vlastně nejen pro vinohradnické pozemky. A vsadím se o korunu, že v tomhle významu se slovo používalo dřív, než k nám přišly parostrojní železnice.

0 0
možnosti
JTNJTN

Já to nebyl, já to nebil!

29. 10. 2010 23:48
Ano, pro mne je to důležité!

Nebazíruji na odrůdě, protože je zásadní rozdíl, kde roste a kdo z ní dělal víno. Ale zpracovatel vína, jeho technologické postupy a výběr odrůd je pro mne důležitý! Ano, chci vědět, co piju. A když mi to chutná, tak k čemu se mám vracet!

0 0
možnosti
IB

isabell

29. 10. 2010 23:01
...

Odpovím vám takhle, pokud mi víno chutná, zajímám se o to, odkud je ;-D

Jsem půl Maďarka a půl Italka, takže pití vína mám jaksi v krvi, ovšem tady v Čechách víno nepiji, ne proto, že bych si neuměla vybrat, ale spíš kvůli našemu klimatu, mám víno spojené se sluníčkem a teplem, takže radši cestuji po světě a piju, tedy spíš ochutnávám, víno přímo od vinařů ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1434x
Narodil jsem se vinařském kraji a dodnes tam bydlím. Víno jsme poznal i z pohledu francouzského konzumenta, když jsem před časem učil na lyceu v jihofrancouzském Nimes. Ten o něm ví mnohem víc než to, že se po něm točí hlava. Vždyť víno je tam součástí tělesné kultury. Chci, aby tomu tak bylo i u nás. Aby český spotřebitel už nebyl obětí marketingových hrátek obchodníků. Aby pochopil, že víno není to samé jako nápoj vinného typu.

Seznam rubrik